Riket vid vägens slut - Jan Guillou

Utkom: 2000
Förlag: Piratförlaget
Bindning: Kartonnage
ISBN: 91-642-0001-9
Antal sidor: 431

Baksidetext: Året är 1192 när Arn Magnusson efter tjugo år som tempelriddare återvänder till Västra Götaland.

Arn är en av många tusen förlorare i det Heliga Landet. Med sig hem för han kunskap och invandrare som blir förutsättningen för en helt ny tid över hela Europa, och som av det lilla bondelandet Västra Götaland skapar det nya konungariket Sverige.

Men Arn och hans älskade Cecilia riskerar att störta landet i kaos och krig eftersom de är förvissade om att kärleken är större än politiken.

Mitt omdöme: Eftersom jag läst denna boken tidigare övervägde jag om jag skulle läsa den på nytt nu när jag läst de tidigare delarna och nu i efterhand tycker jag det var bra att jag gjorde det. Man glämmer en hel del och jag förstod mer och olika detaljer som förklaras i de tidigare böckerna. Boken gick snabbt att läsa trots att den hade lika långa kapitel som tidigare böcker.

Betyg: 4,5

Inga kommentarer: