En midsommarnattsdröm - Arne Dahl

Utkom: 2003
Förlag: Ordupplaget
Bindning: Inbunden
ISBN: 91-89618-51-3
Antal sidor: 447

Baksidetext: Det är under en enda het, laddad midsommarvecka som Arne Dahls sjätte fristående kriminalroman i sviten om A-gruppen uspelar sig. En gästarbetande polsk sjuksköterska yxmördas, en tv-chef skjuts ihjäl efter premiären på en dokusåpa, ett tilltänkt "hedersmord" tar en oväntad vändning. Och till slut blir allt väldigt personligt.
En midsommarnattsdröm förenar det bästa av det vi har lärt oss att förknippa med Dahl: stilens tryck, karaktärernas liv, intrigens överraskningar, samhällskritikens kraft och humorns beska svärta - den här gången med en tillsats av lätt magisk midsommarerotik.

Mitt omdöme: Jag har länge gått och kikat på Arne Dahls böcker och på bokrean slog jag till på denna bok. Det borde vara en bok i min smak en deckare som ingår i en serie. Men jag tyckte inte denna boken var så bra. Jag kan inte sätta fingret på vad de var som inte tilltalade mig, om det var stilen på boken eller något i innehållet. Jag kommer dock att försöka läsa någon mer bok av Dahl innan jag ratar honom helt.

Betyg: 2,5

Inga kommentarer: